Pisanie tekstów: USP jako trzeci element skutecznej ofe
Pisanie tekstów: USP jako trzeci element skutecznej oferty
autorem artykułu jest Dariusz Puzyrkiewicz
Niezależnie od tego, co sprzedajesz i jak doskonały jest Twój produkt, przygotowując ofertę reklamową musisz odpowiedzieć sobie na jedno, zasadnicze pytanie: Dlaczego klient miałby dokonać zakupu właśnie u Ciebie? Najprawdopodobniej nie jesteś bowiem jedynym sprzedawcą, oferującym tego rodzaju produkt. Konkurencja oferuje to samo, lub prawie to samo. Jak się wyróżnić, by przekonać klienta, że zakup u Ciebie jest najlepszym z możliwych wyborów?
Unikatowa Propozycja Sprzedaży (UPS) to kolejny, ważny element skutecznej oferty reklamowej, który znacząco wzmacnia jej siłę przekonywania. Zadaniem UPS jest wyróżnić tę jedną, konkretną ofertę na tyle, by konkurencja nie miała nic do powiedzenia w temacie sprzedaży.
Klient, który ma do dyspozycji kilku różnych sprzedawców szuka różnic w ich ofertach. Tymczasem, bardzo często, jedyną wyraźną różnicą jest cena produktu i na jej podstawie klienci dokonują wyboru.
Dlaczego klient miaÅ‚by kupić produkt wÅ‚aÅ›nie u Ciebie? Nie wystarczy tu powiedzieć: „Dostarczamy produkt sprawdzony i najwyższej jakoÅ›ci” - konkurencja też tak może powiedzieć! Musisz pokazać wyraźnÄ… i ważnÄ… z punktu widzenia klienta różnicÄ™. Jeżeli Ty nie potrafisz w taki sposób odróżnić siÄ™ od konkurentów, to jak klient ma dostrzec tÄ™ różnicÄ™?
Co tak naprawdę odróżnia Cię od innych sprzedawców w branży? Odpowiedź możesz stworzyć na podstawie 4 podstawowych elementów:
1.Docelowa grupa klientów
2.Problem, który rozwiązuje produkt
3.Efekty, które gwarantuje produkt
4.Sposób dostarczenia produktu i serwis (opakowanie, czas i sposób dostarczenia, gwarancja, serwis itp.)
UPS to nie jest odpowiedź na jedno z powyższych pytań, lecz wyjątkowa kombinacja wszystkich czterech elementów. Ważne jest to, żeby razem składały się one na wyjątkową wartość tego, co sprzedajesz. Co z tego, że wymyślisz sobie abstrakcyjną kombinację, która nie ma jest ważna dla klienta? Ten, do kogo kierujesz swoją ofertę musi zostać przekonany, że to naprawdę wyjątkowa okazja i ma wielkie szczęście, że trafił na Ciebie.
Pytania, które powyżej podaÅ‚em nie wyczerpujÄ… wszystkich możliwoÅ›ci odróżnienia siÄ™ od konkurencji. Tych elementów może być o wiele wiÄ™cej. Jednym ze sposobów jest przeÅ›ledzenie caÅ‚ego procesu zakupu od strony klienta. Zacznij od tego, jak klient szuka oferty, gdzie jÄ… znajduje, jak ona wyglÄ…da i co proponuje, w jaki sposób kontaktuje siÄ™ ze sprzedawcÄ…, jak zamawia, czy dostaje informacjÄ™ na temat realizacji zamówienia, kiedy dostaje swój towar, co zobaczy po otwarciu przesyÅ‚ki, jak bÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚o użytkowanie produktu, co stanie siÄ™, gdy klient bÄ™dzie chciaÅ‚ skorzystać z gwarancji i serwisu itd…
Przy opisywaniu UPS unikaj jak ognia reklamowego jÄ™zyka. Marketingowa papka jest bardzo niestrawna dla klienta i wywoÅ‚uje najróżniejsze reakcjÄ™, miÄ™dzy innymi najpowszechniejszy odruch… jakim jest ucieczka ze strony internetowej z tego typu ofertÄ….
Stworzenie UPS, która jest wiarygodna i wartościowa dla klienta kończy etap przygotowawczy tworzenia oferty reklamowej. W następnym odcinku rozpoczniemy wreszcie pisanie tekstu.
--
Chcesz poznać tajniki copywritingu i za darmo otrzymać poradnik na temat pisania skutecznych ofert i reklam? Sprawdź http://www.DynaNews.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Podstawy szybkiego czytania - cz. 2
POLSKA NA TLE INNYCH KRAJÓW - szkolenia kursy w firmach
Czysty zabobon
Jak być dobrym wychowawcą kolonijnym?
Tematyczne imprezy integracyjne